+31 (0)182 231 270 info@as-opleidingen.nl

Inrichting cliëntmedezeggenschap

Hoewel het misschien wel zo lijkt is de inrichting van de cliëntmedezeggenschap niet overal hetzelfde. De manier waarop de cliëntmedezeggenschap wordt ingericht is afhankelijk van een aantal factoren die zijn vastgelegd in de Medezeggenschaps- regeling en het...

Verdieping wet en regelgeving: WMCZ 2018

De training Verdieping wet en regelgeving WMCZ 2018 reikt je verdieping van de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen en gaat in op lastige juridische zaken, beroepsprocedures en de taak en rol van de commissie van vertrouwenslieden. Tijdens deze training krijg...

Organisatie van achterbancommunicatie

De cliëntenraad en/of ondernemingsraad heeft de plicht de achterban te informeren. Bovendien is het van essentieel belang dat een raad weet wat er leeft in de organisatie. De OR-coördinator heeft tal van moderne communicatiemiddelen ter beschikking om de contacten met...

Communicatie in lastige situaties

Vooral organisaties in verandertrajecten kunnen gevoelig zijn voor communicatieproblemen. Tegengestelde belangen of gevoelens spelen op en maken het moeilijk om begrip voor elkaar te blijven tonen of naar elkaar te luisteren. Dan is het goed dat je over technieken...

Groepsdynamica

Je hebt als ambtelijk secretaris binnen een medezeggenschapsorgaan voortdurend te maken met groepsontwikkeling en groepsdynamische processen. Inzicht in groepen en groepsprocessen helpen je daar op in te spelen of op te anticiperen en je rol als coach in te nemen....

Kennis en toepassing van analysemodellen

Als ambtelijk secretaris wordt er regelmatig een beroep op je gedaan in beleidsmatige zaken. Medezeggenschapsonderwerpen kunnen breed en complex zijn. Er is een groot aantal handzame analysemodellen die je helpen om stukken van de ondernemings- of cliëntenraad te...